Logo Stroomopwaarts MVS
Zoek
Uw lokale partner voor sociaal ondernemen
Wilt u meer weten?

Wij staan klaar om uw vragen te beantwoorden. U kunt het WerkgeversServicepunt bereiken via 010 - 246 5500 of wsp@stroomopwaarts.nl

Echte verhalen, mooi en menselijk

De weg naar werk is voor iedereen anders. Voor de een duurt het langer dan voor de ander. Klanten, ondernemers en medewerkers van Stroomopwaarts vertellen hun verhaal.

 

Deel uw verhaal

Bent u betrokken bij Stroomopwaarts (bijvoorbeeld als ondernemer, client, medewerker of anders) en heeft u ook een verhaal om te vertellen? Daar inspireert u anderen mee! Stuur kort uw verhaal naar kanduswel@stroomopwaarts.nl en wij nemen contact met u op.

Van uitkering naar werk

In samenwerking met WRKZONE – re-integratiebedrijf en aanbieder van diverse ontwikkeltrajecten – begeleidt Stroomopwaarts mensen met een uitkering richting werk. In de afgelopen periode hebben maar liefst 10 deelnemers met succes de leerlijn Klantcontact afgerond. Tijdens een feestelijke bijeenkomst bij Stroomopwaarts hebben 6 deelnemers het KSF Branchecertificaat A Klantcontactmedewerker ontvangen. Met hun certificaat op zak zetten zij een mooie stap op weg naar werk. Eén van hen is de 36-jarige Melanie uit Vlaardingen.

Ik heb weer zin in de dag 

Melanie wilde, nadat zij door omstandigheden een tijd lang een uitkering had, weer aan het werk. Ze had vroeger al gewerkt als klantmedewerker. “Het vak is veranderd: zo mag je klanten niet zomaar benaderen en ‘het bel-me-niet’-register bestaat ook niet meer. In de leerlijn Klantcontact leer je bijvoorbeeld hoe je echt goed luistert, empathie toont zonder mee te gaan in de emotie van de ander, en professioneel blijft.”

Inmiddels werkt Melanie bij JD Sports, een grote winkelketen in sport- en vrijetijdskleding. “Ik werk vooral in de winkelvoorraad ruimte. Als ik op de winkelvloer kom gebruik ik wat ik heb geleerd over klantenservice. En het leukste? Mijn collega’s. We hebben echt een vriendschap opgebouwd.”

Spannende stap

De overstap van een uitkering naar werk vond ze spannend. “In het begin dacht ik: hoe zit het dan met toeslagen? Maar ik kreeg daar goede uitleg over bij Stroomopwaarts. En toen het eerste loon kwam, dacht ik: oké, dit zit goed. Het geeft rust.”

Toekomstplannen

Melanie heeft haar proeftijd goed afgerond. Haar werkgever is enthousiast over haar. “Ik ben super blij dat ik mag blijven. Misschien kan ik zelfs doorgroeien tot manager. Het is hard werken, maar ik voel me weer echt onderdeel van de maatschappij.”

Meer weten over (weer) werken? Misschien ook in de klantenservice of een heel ander beroep? Neem contact op met het Klant Contact Centrum op 010 246 5555 of rechtstreeks met uw consulent bij Stroomopwaarts.

Ben je werkgever en wil je samenwerken, bijvoorbeeld als partner op een van onze leerlijnen? Neem dan contact op met het team Werkgeversdienstverlening via wsp@stroomopwaarts.nl of 010 246 5500